Wednesday, June 30, 2010

kawan lama 1

awal tahun form 1.
seperti biasa,aku selalu kebluran mencari kelas aku.kawan seangakatan time darjah 6 semua kelas lain.mereka budak pandai.so,kelas atasan.aku kelas bawahan.keliling gak mencari kelas 1C ni.aku pun tak ingat nama penuh kelas ni.yang aku ingat guru kelas aku ialah cikgu sains yang still aja adik aku sekarang.

there!aku dah jumpa kelas aku.la.kena duduk belakang lak.belah kanan.aku tak suka posisi dan koordinat kedudukkan aku.duduk.memgeluh.sebab aku pendek dan tak nampak pun pe yang cikgu sains tulis kat depan.lantak r.tak de mood pun nak tau semua.kena tinggal dengan kawan.hidup lah sendiri cik fida.sensorang melayan diri.pusing2 kepale.memang aku tak leh terima koordinat kedudukkan aku ni.hish..

"nama saya fida.awak?"aku ramah tamah dengan dak sebelah aku.tak kan nak senyap kot.agak biadap dan kekurang ajaran di situ."nadia"ringkas dia menjawab."sombong"monolog dalaman.aku buat tak tahu kat dia.lantak r.hari2 berlalu dengan aku buat tak reti dengan dia.

"yang kt belakang 2,nape asek termenung je?mana buku teks?"jeritan halilintar cikgu math tibe2 menjengah ke telinga ku.ergh.aku tak nak belajar lagi r.rungut2!dengan selamber " tak bawak cikgu"."dah tau tak bawak,tak reti nak pinjam dekat budak kelas lain?nak je aku jawab,"ala cikgu,saya tak de kawan kat sini".tak boleh.kang jadi kontroversi kat situ."tak pe,kongsi lah dengan saya"nadia bersuara.hish.pandai lak ko selamat kan aku."saya kongsi dengan dia cikgu.tangan menunding ke arah dia."lain kali jangan kongsi2.saya tak suka""ok cikgu"baik nye dia ni.selalu tak nak tegur aku.

tengah tahun form 1
aku semakin nak tahu lebih dekat sal dak sebelah aku ni.aku bukan lesbian k!aku masih lagi bernafsu terhadap kaum2 adam.huh!dah banyak cakap.seronok!pergi sekolah pun de semangat.macam2 borak.kitorang banyak perbezaan.tapi selalu masuk kepala.time2 camni lah sukan rancak kat sekolah.aku yang memang sejak dulu lagi suka kan sukan.time sekolah rendah tak dapat masuk.badan kecik dan tak de bakat.positif nye aku fikir.

akhir tahun form 1
result keluar.yea!dapat top 5.ala.kelas bawahan.pe lah sangat.nadia pun sama.kalau tak salah.yang paling menakutkan aku time ni,kelas ape yang aku masok pasni.ala!jumpa orang baru lagi.ni yang paling aku tak suka.satu hal kelas time ni,ada pulak pemilihan masuk kelas berdasar kan jantina.hish.aku tak bape nak kisah pun.tak masuk kelas 2A pun tak pe.tak layak.tapi tak pe.kerana nadia masuk kelas same dengan aku!yea!aku suka sangat2.permulaan tahun baru yang semangat waja!

*aku sambung nnt k..

No comments:

Post a Comment