Monday, December 9, 2013

Tujuh

Betapa aku sangat bersyukur dengan tujuh ini. Tujuh yang mampu buat berdiri tegak. Tujuh yang betapa dalam rasa pun tetap aku maafkan. Sungguh,demi Tujuh ini,aku sanggup apa sahaja.

Pernah aku terfikir,mengapa dulu rapat dan sekarang mahu khianat?

Kalau dengan beberapa ayat yang di ulas di laman sosial pun kau nak bangkit,mohon kau jadi sial.

Aku sendiri tak pasti,
Kalau betul kau menyinggah ke sini.

Nah,
Mohon sial batu kat hati kau hilang

Sudah-sudahlah membuat pertelingkahan.
Banyak lagi hal yang boleh di bincangkan.

Ye,aku juga banyak khilaf.aku mintak maaf.

Tapi kalau kau rasa kau maksum,mohon jangan mengaku jadi nabi.

Yang kau rasa banyak baik.
Tapi sebenar jelik.

Sungguh,darah kau dan aku sama.
Masih darah melaka.

Cukup dengan tujuh ini,aku mampu menongkah arus pertiwi.

Penambahan tujuh yang faedah,aku sambut dengan meriah.

Tujuh.cukup untuk kita semua.masih bersama.

Selamat malam intan.
Moga yang gembira itu bukan syaitan.

No comments:

Post a Comment