Saturday, November 28, 2015

Bersyukur

Dah sebelas hari aku cuma tidur 4 ke 5 jam sahaja.penatnya.ya rabbi.terlalu penat.lama aku tak rasa 'homesick' secara berkala.selalunya,aku boleh hadam.aku boleh tahan.cuma kali ni.perasaan tu makin kerap.

Tuhan tu,dah atur hidup aku dengan cukup cantik.kalau sang syurga masih ada sekarang mungkin dia pun tak tahan.dia pun akan meronta keluar dalam plant petronas tu.mungkin jugak aku boleh membantu rakan sekerja.

Sebab tu Tuhan tu sempurna.

Dalam kesibukkan aku menongkah arus kerja,sempat jua aku curi masa untuk bersosial di alam maya.biasalah.orang muda😅.Sempat jua aku meluahkan apa yang aku rasa melalu gambar.

Tapi.

Bila ada orang cakap aku tak bersyukur dengan apa yang aku dapat,aku marah.aku sedih.aku emo.

Kenapa harus kau tulis begitu?apalah sangat yang engkau bandingkan dengan aku.kau tak tahu apa yang aku lalui.kalau aku perlu kerja sampai waktu tidur aku cuma 4 ke 5 jam,mahukah kau tukar dengan aku?

Atau mungkin,kau yang tak pernah bersyukur.sebab bandingkan dengan aku?😑

No comments:

Post a Comment